20 Nisan 2015 Pazartesi

Oktay Sinanoğlu'nun ardından



bugün Oktay Sinanoğlu'nu kaybettik
yukarıdaki fotoğrafı televizyondan bir yayına katıldığı sırada çekmiştim
o zamanlar Oktay Sinanoğlu ile ilgili bir yazı yazmayı düşünmüştüm, sonra niyeyse yazmadım, unuttum gitti
ama şimdi bu sabah twitter'dan ölüm haberini alınca bari anısı olsun diyerek yazmak istedim

1953'te şimdiki Ankara Ted Koleji'ni birincilikle bitirmiş ve aynı yıl okul tarafından Kalifornia Berkeley Üniversitesinde Kimya Mühendisliği okumak için Amerika'ya gönderilmiş.
ve 1956 yılında bölümünü gene birincilikle bitirmiş.
daha sonra Amerika'da akademik yaşantısına devam etmiş ve 1963 yılında 50 yıldır çözülemeyen matematik kuramını çözerek 28 yaşında Yale Üniversitesinde profesör ünvanı kazanan en genç insan olmuştur.
ona, kimyayı matematikle buluşturan bilim adamı da deniyor.
Amerika'dan Türkiye'ye döndüğünde bir süre Yıldız Teknik Üniversitesinde görev almış, emekli olduktan sonra Türk Ulusal kimliği ve Türkçe'nin bozulmaması ile ilgili eserler vermiştir.

üniversite zamanlarımda tanımıştım ben Oktay Sinanoğlu'nu. o zamanlar çok çok fazla kitap okuyordum. okulun kütüphanesi evimdi sanki ve Türkçe kulübüne üyeydim. zaman içerisinde bütün kitaplarını, hakkında yazılan kitapları okudum. onun, kıymetinin en çok bilinmesi gereken bilimadamı olduğunu düşündüm hep. söyledikleri çok doğruydu çünkü, çok gerekliydi. ama kıymeti bilinmedi bence. 
ismini bilmediğimizi ya da çok geç tanıdığımızı düşünürsek öyle. zaten hangi bilimadamımızın kıymetini bildik ki. öldükten sonra tüh vah demekten başka hiçbir şey yapmadık.

çok sevdiğim, çok saygı duyduğum, fikirlerini çok önemsediğim sayın Sinanoğlu;
ruhunuz şad, mekanınız cennet olsun.
en azından ben, Beijaa Vintage sizi unutmayacağım.


Hiç yorum yok: